Oj! Här hittade jag ett gammalt inte färdigskrivet inlägg, med en mössa som det alltså var ett bra tag sedan jag stickade. Mössor är ju alltid bra att ha! Som vanligt fick Sigrid vara modell, även om jag stickade mössan till mig själv. Den är stickad efter ett mönster som jag har använt flera gånger, ”Mössa med enkel pärlresår i Socki stonewash” från Adlibris. Mössan är stickad i ett utav deras Socki-garner, men jag vågar inte riktigt säga vilken färg det är, kanske det som heter Österlen?!
Jag har en del saker på gång, men har varit dålig på att avsluta något på sistone. Mest tid ägnar jag ju just nu åt trädgården. Jag väntar dock fortfarande på att det skall bli tillräckligt varmt för att plantera ut vissa saker … det har ju varit frost några mornar även denna vecka, trots att vi är inne i maj. Blä på det! Nästan så att det fortfarande är mössväder om morgnarna, även om det inte är det senare på dagen.
















































