Piglet: Grattis från prinsessgrodan

Jag har inte sett några grodor i år, men jag misstänker att de bör ha vaknat och vara i full gång vid det här laget? Har nog aldrig sett någon groda i vår trädgård, vi bor nog för långt från vattnet. Tur att vi har söta igelkottar som hälsar på istället!

Efter en lite gråare gårdag så är det finfint väder igen idag, så lite trädgårdsarbete har jag fått gjort, även om det fortfarande inte finns mycket energi i den här kroppen. Hoppas att jag ska kunna jobba imorgon, men helt frisk kan jag nog inte påstå att jag känner mig.

Här kommer i alla fall ett kort med en söt groda. Visst är hon gullig med sina badkläder?

Pysselrummet är überstökigt och skulle behöva städas … men vem orkar? 😛

Cardstock från Panduro
Designark från ”Friendly Frogs” paperpack från Amy Designs (Py Hobby)
Stämplar från ”Små grodorna” stämpelkit från Hänglar & Wings
Grattis-die ”SD153” från Nellie’s Choice
Blompunch från Panduro
Strass-stenar från Nellie’s Choice

Piglet: Cupcake-grattis

När man är dunderförkyld och varken orkar arbeta eller greja i trädgården, då kan man försöka sig på att använda några av sina miljoner papperspysselgrejer! Bortsett från julkort, som jag har ett överflöd av efter förra året, börjar det faktiskt sina lite i kortförrådet, så det kan behövas! Dock tycker jag att det är lite svårt att hitta inspiration nuförtiden. Ett tag var det många utmaningsbloggar och sådant som Masken och jag fick inspiration utav, men det känns som att sånt har dött ut? Och av någon anledning känns det som att den inspiration jag har sparat på Pinterest och Instagram sällan stämmer överens med min egen stil 😉

Den här roliga stämpeln ropade jag nyligen hem på Tradera, så jag kände för att använda den. Utmanade mig själv till att rota fram lite grejer ur förrådet också, som inte blir använt så ofta … Hittade ju både ett papper och en punch som passade perfekt till temat, tänka sig!

Eftersom jag, enligt Maskens recept, försöker muntra upp mig med Kaj, får ni en länk till en passande Kaj-låt: Kaffitår

Cardstock från Panduro
Designark från ”Cupcake boutique” paper pack från Dovecraft (Py Hobby)
Punch ”Cupcakes” från Fiskars (1-2-3-Stitch)
Stämplar från ”Baker Dee” stämpelset från AALL & Create (köpt på Tradera)
Tag-punch från Panduro
Crystal stone från Playbox (Fynda)
Alfabetsdie ”Upper case alphabet” från CraftEmotions (Py Hobby)

Piglet: Rosalila mössa

Oj! Här hittade jag ett gammalt inte färdigskrivet inlägg, med en mössa som det alltså var ett bra tag sedan jag stickade. Mössor är ju alltid bra att ha! Som vanligt fick Sigrid vara modell, även om jag stickade mössan till mig själv. Den är stickad efter ett mönster som jag har använt flera gånger, ”Mössa med enkel pärlresår i Socki stonewash” från Adlibris. Mössan är stickad i ett utav deras Socki-garner, men jag vågar inte riktigt säga vilken färg det är, kanske det som heter Österlen?!

Jag har en del saker på gång, men har varit dålig på att avsluta något på sistone. Mest tid ägnar jag ju just nu åt trädgården. Jag väntar dock fortfarande på att det skall bli tillräckligt varmt för att plantera ut vissa saker … det har ju varit frost några mornar även denna vecka, trots att vi är inne i maj. Blä på det! Nästan så att det fortfarande är mössväder om morgnarna, även om det inte är det senare på dagen.